خرید حلوا کشی در شیراز


: 1228

حلوا ارده یا همان حلوا شکری با شیره خرما از انواع خوراکی های خوش طعم و خوشمزه است که بسیار پرطرفدار می باشد و معمولا در وعده صبحانه میل می شود. در دستور تهیه حلوا ارده می توانید به جای شکر از عسل و یا شیره انگور نیز استفاده کنید.

 

خرید حلوا ارده کشی در شیراز

حلوا ارده کشی در شیراز یکی از مغذی ترین مواد غذایی صبحانه ما ایرانی ها محسوب می شود که سرشار از پروتئین،ویتامین B، D، E، لستین و حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است. حلوا ارده از ترکیب کنجد سابیده شده با شیره یا شکر تهیه می شود و هر گرم آن 5 کالری و 30درصد چربی دارد. 

 

ارزش غذایی حلوا ارده کشی در شیراز

به دلیل اینکه حلوا ارده کشی در شیراز از کنجد تشکیل شده است حاوی مواد و ویتامینهای موجود در کنجد، پروتئین‏، ویتامین های گروه B، ویتامین A و D، لسیتین و حاوی اسیدهای پرچرب غیر اشباع و اشباع نظیر اسید اولئیک است.

 

خصوصیات حلوا کشی مرغوب در شیراز

1- حلوا ارده کشی در شیراز باید نرم باشد، به طوری که وقتی در دهان گذاشته می شود آب شده ونیاز به جویدن نداشته باشد.
2- الیاف نخ مانند موجود در آن باید بسیار نازک باشد.
3- ته گلو را نباید سوزاند، درتهیه حلوا ارده کشی وقتی از اسیدسیتریک (جوهرلیمو) بیشتر از حد معمول استفاده شود، هنگام خوردن حلوا کشی سوزشی درته گلو احساس می شود.
4- طعم تندی نداشته باشد، به طور معمول طعم حلوا کشی مربوط به کهنه بودن فساد ارده و کنجدی است که تندی خاصی به حلوا می دهد.
5- رنگ حلوا کشی در شیراز باید کرم روشن باشد که آن هم به نوع کنجد بستگی دارد.
6- حلوا کشی باید در موقع برش شکل خود را حفظ کرده و خرد نشود.
7- حلوا کشی نباید سفت یا کش دار باشد، به عبارت دیگر باید بار حلوا کشی رسیده باشد که به دندان نچسبد.

 

خرید حلوا ارده کشی در شیراز

پایه ی تولید حلوا ارده کشی، یک محصول خمیری شکل روغنی است که از آسیاب دانه های کنجد پوست گیری شده و بو داده شده به دست می آید. ارده عبارت است از کنجد بدون پوست، نرم و کوبیده، مخلوط با روغن خودش به رنگ کرم یا زرد روشن که برای ساختن حلوا کشی به کار می رود. ارده حاوی ۷/۲۴ درصد پروتئین و ۹/۵۸ درصد چربی است.

مواد تشکیل دهنده حلوا ارده کشی در شیراز

مواد اولیه مورد استفاده برای حلوا شکری متشکل از شکر، کنجد سفید، گلوکز، وانیلین، اسانس هل، اسید سیتریک، عصاره گیاه ساپوناریا (چوبک) و مغزهای خوراکی از قبیل پسته و گردو است.

 

فرآیند تولید حلوا ارده کشی در شیراز

ابتدا دانه های کنجد را در حوضچه های آب می خیسانند، سپس با دستگاه، عمل پوست گیری انجام شده و با سانتریفوژ، آب مازاد کنجدها خارج می شود. آن گاه مغز کنجدها را جهت خشک کردن و بو دادن به دستگاه منتقل می نمایند. پس از این مرحله، نوبت خنک کردن کنجدها می رسد. بعد از طی این مراحل، کنجدها مجدداً، به وسیله دستگاه بوجاری، الک شده و سایر ناخالصی ها از آن جدا می شوند. پس از الک کردن، کنجد را آسیاب می کنند، به کنجدآسیاب شده، ارده می گویند. از دیگر مراحل تهیه حلوا شکری، حرارت دادن شکر است که در دستگاه پخت انجام می گیرد، محصول به دست آمده، بار شکر نام دارد. بار شکر به علاوه اردهی حاصل از مرحله قبل را با حجم مشخص مخلوط کرده و سپس آن را بسته بندی می کنند. در برخی از انواع حلوا، برای غنی سازی و طعم دهی از پودر کاکائو یا مغزهای آجیلی استفاده می شود. حلوا شکری با طعم کاکائو، در مرحله مخلوط شدن ارده و شیره شکر، پودر کاکائو و اسانس کاکائو را به ارده مورد نظر اضافه می کنند، سپس شیره شکر را با آن مخلوط کرده و حلوا ارده با طعم کاکائو به دست می آید.
.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com